Tuesday 24 June 2014

KHIDMAT KOMUNITI KESIHATAN SEKINCHAN

Alhamdulillah syukur kehadrat Ilahi kerana dengan izinNya, sukarelawan PROACE Yayasan Amal telah bersama-sama berganding bahu dalam menyumbang tenaga dalam menjayakan satu lagi program khidmat komuniti kesihatan. Program kali ini diadakan di Masjid Nurul Huda, Sg Leman, Sekinchan  Selangor  pada 14 Jun 2014 yang lalu.


Program ini merupakan program turun padang dalam memberikan khidmat kesihatan masyarakat. Seramai 7 orang sukarelawan telah  dalam menyediakan saringan kesihatan seperti tekanan darah tinggi, kandungan gula, khidmat nasihat kesihatan. Selain itu, sukarelawan PROACE Yayasan Amal juga telah membuat ‘Home visit’ ke beberapa rumah terpilih bagi memberikan khidmat kesihatan dan menyantuni masyarakat di sana.


Khidmat kesihatan sukarelawan PROACE Yayasan Amal kepada penduduk setempat



Menerusi sumbangan PROACE Yayasan Amal ini kepada masyarakat, bukan sekadar dapat memberikan infomasi berkenaan kesihatan, juga dapat mendidik masyarakat sedikit sebanyak berkenaan kesihatan dan kepentingan dalam menjaganya. Mudaha-mudahan usaha kecil ini dapat memberi impak dalam mempromosikan dan melahirkan masyarakat yang sihat.


Sesi konsultasi kesihatan


Ziarah rumah ke rumah bagi memberikan khidmat kesihatan
                                                                                                                      

No comments:

Post a Comment