Tuesday 24 June 2014

MAJLIS MAKAN MALAM PUSAT DAKWAH SERANTAU

Alhamdulillah, pada 16 Mei 2014, PROACE Yayasan Amal telah menerima jemputan untuk sama-sama memeriahkan Majlis Makan Malam bagi memperkenalkan Pusat Dakwah Serantau. Majlis ini merupakan anjuran Yayasan Amal Malaysia dan telah diadakan di Kompleks Belia dan Kebudayaan Negeri Selangor.
Majlis ini diadakan bagi memperkenalkan Pusat Dakwah Serantau yang menjadi salah satu produk Yayasan Amal Malaysia dalam bidang dakwah dan pendidikan bagi melahirkan para daie yang berilmu dan berwibawa. Pelajar-pelajar yang menyertai pusat dakwah ini terdiri daripada mereka yang datang dari kawasan pedalaman dan perkampungan orang asli dari Sabah dan Sarawak. Mereka kelak yang akan menjadi duta kepada Islam dalam menyebarkan dakwah di kawasan masing-masing.

Majlis ini juga bermatlamat bagi mengumpul dana pembinaan daie dan juga dana bagi membina Kompleks Pusat Dakwah Serantau. Ini sekaligus dapat menyediakan ruang dan kemudahan yang kondusif bagi pelajar-pelajar menimba ilmu dan kemahiran di pusat dakwah ini.


Pada majlis tersebut, seramai 10 ahli PROACE Yayasan Amal telah hadir bagi sama-sama memeriahkan majlis itu. Turut serta pada majlis tersebut adalah Menteri Besar Kelantan, beberapa Exco Kerajaan Negeri Selangor, Setiausaha Agung PAS, Pengerusi Yayasan Amal Malaysia dan ramai lagi. Majlis tersebut diserikan dengan beberapa ucapan pimpinan dan juga persembahan nasyid dari pelajar Pusat Dakwah Serantau dan juga daripada kumpulan nasyid Shoutul Amal.





No comments:

Post a Comment